18.4. neljäs päivä KYSsissä

Meitsi oli tosi sikeessä unessa, kun yhtäkkiä heräsin siihen, klo 6.oo mun herätyskello soi. Hitsi en ollu muistanut laittaa mun herätyksiä pois päältä. Noh, eipä siinä, sitten tajusin, että kohta mulla on pään MRI-kuvaus. Aloinpa sitä, sitten jännittää oikein kunnolla.

Noin klo 7 aikaan hoitaja tuli antaa mulle taas, sitä ihan hirveen pahan makuista esilääkettä ja jokin hetki myöhemmin toinen hoitaja tuli viemään radiologian osastolle. Olisin niin kovasti halunnut kävellä itse sinne, mutta pakotettiin esilääkityksen takia istumaan pyörätuoliin. En tykkää.

Vähän aikaa odottelin siinä oven takana, kunnes toinen hoitaja tuli sit hakemaan mut kuvaus huoneeseen. Olin ihan pihalla mitä on tapahtumassa, kunnes näin putken. Olo oli kuitenkin niin voimaton ja vetelä, etten edes jaksanut ajatella mun ahataan paikan kammoa siinä hetkessä. Jossain vaiheessa putkessa ollessani alkoi tulla pieni paniikin poikanen, mutta onneksi ne hetkeä myöhemmin jo vetivätkin mut jo ulos sieltä.

MRI-kuvauksesta sitten suoraan aamupalalle. Vaikka olikin hieman hutera olo, niin halusin kuitenkin päiväsaliin mennä syömään. Ja kyllähän se olo siitä hiukan koheni, kun sai vähän syötyä. Aamulääkityksestä oli pudotettu hieman lääkettä.

Sit ei muuta, ku omaan huoneeseen ja puhelinta räpläämään. Vähän pelailin ja selailin Facebookkii. Vähän alkoi olla jo tylsää, kun odottelin milloin pääsee videotelemetriaan. En tiedä miksi mä sitä niin odotin, mutta mä odotin sitä jo kovasti. Kunnes viimein, jonkin verran yhdeksän jälkeen mua tultiin hakemaan.

Sit piti käydä suihkussa ja voi että, kun oli ihanaa, kun joku kuivaili föönillä ja harjas mun hiukset. Sen jälkeen ruvettiinkin kiinnittää piuhoja mun päähän. Sanoivat, että voi hiukan tuntua, mutta höpö höpö. Enemmänkin se tuntui hauskalta, kun joku räpeltää mun hiusten seassa jotain.

Piuhat saatiin päähän ja myssy myös, siispä videotelemetria voipi alkaa. 

Ensin mua taas kerran haastateltiin mun kohtauksista ja niiden ennakko tuntemuksista, joita on oikeesti todella vaikee selittää. No joo, on mulla sellain omituinen olo, mut miten sen selittää. Tietysti on myös paineen tunnetta otsassa, huimausta, silmien räpsymistä ja kiinni oloa, voimattomuutta, väsymystä ja joskus myös raajojen nykimistä. Ja nää oireet/kohtaus voi kestää useita tunteja tai toistua useamman kerran päivän aikana, kunnes tulee varsinainen tajuttomuus-kouristuskohtaus.

Kirjoittelen tätä tänään nyt sitä mukaan, kun asioita tapahtuu, ni ei kerkee tulla ihan tappavan tylsää, kun Facebookkiin ei pääse, kun mun oma langaton ei toimi ja omaa puhelinta ei saa käyttää, muuten kuin lentokone tilassa. Noh, mutta ruuan ja päiväkahvinkin kerkesin jo tossa vetästä ja jonkun kohtauskaavakkeen täyttää. Ja siis näytänhän mä nyt hyvin viehkeältä, tää myssy ja piuhat päässäni.

Noniin tässä on nyt kaksi neurologilääkäriä käynyt mun luona ja taas on kyselty kohtauksista ja tuntemuksista. Jännittävintä tässä nyt on kuitenkin se, että musta tuli yhtäkkiä oppimatskua. Tällä viikolla tulee mun luona käymään opiskelija kanditaatteja, jotka kyselee multa taasen noita samoja kohtauksiin liittyviä kysymyksiä. Mä luulen kuitenkin, et voi olla ihan mielenkiintoista olla opettamassa kandeja tulevaan työhönsä. Odotan innolla sitä, kun pääsen vastailemaan niiden kysymyksiin.

Nyt on sit päivällinenkin syöty ja jotain tekemistä pitäisi itselle kehitellä, mutta mitä. Toki tossa olis PlayStaison3. Pitäskö sillä ruveta hakkaa jotain peliä niin, että järki lähtee. Vai pitäiskö kattoo mitä näiden leffa valikoimasta löytyy. Palapelikin voisi olla kyllä ihan kiva, jos siinä vaan on paljon pieniä paloja. Voisi kyllä ensin pyytää hoitajaa hakee mulle pussin mässyy, ennen, kun aloitan yhtään mitään.

 Onneksi ulkona on ihan surkee sää, ni ei yhtään harmita olla nyt täällä sisällä. On niin harmaata ja vettä sataa. On satanut koko päivän. Aurinko ei ole vilahtanutkaan tänään. Eli siis hyvä päivä viettää, ainakin tää päivä sisällä.

Ehkä mä nyt kuitenkin lopetan tältä erää tän kirjoittamisen, kun ei tänään enää tapahdu muuta, kun syödään iltapala ja mä katon Salkkarit ja ehkä meibi pelaan pleikkarilla tai teen jotain palapeliä. Ja tästä koneestakin loppuu kohta akku. Huomenna päivitellään sitten lisää, täältä valvovan silmän alta.

Good night eweryone <3

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Miksi, miksi, miksi..

Kontrolloimatonta käytöstä ja epäilyksiä

Nyt asiaa epilepsiasta ja ensiavusta