Tänään hoitanut juttuja

nämä aamukahvit tuli sitten ylös
ennen, ku kerkes kissaa sanoa
Ensimmäinen mitä hoidin pois alta, niin soitin tänään terveysneuvoon tästä mun asiasta "kun ajatus syömisestä oksettaa". Jätin soittopyynnön, kun en jaksanut jäädä venailee siihen jonoon. No nainen, joka sieltä soitti, ei ollut milläänlailla huolissaan mun terveydestä, vaikka kerroin, kuinka paljon olen laihtunut ja, kun aamukahvitkin oksennan. Kehoitti vaan  syömään juttuja, mistä tykkään. Olin, että kun nekään ei pysy sisällä. 

No siinä jonkin aikaa väännettyäni kyseisen henkilön kanssa, sain kuitenkin loppujen lopuksi soittoajan 1.3. psykiatriselle sairaanhoitajalle. Ihmettelen, kyllä kyseisen naisen käytöstä, kun yritän pyytää apua, kun olen huolissani omasta terveydestäni, kuten moni muukin.

minä ja mun kassini sisältö lähtiessä hoitamaan asioita
Seuraavaksi mä lähdin hoitamaan Kelaan muutamiakin paperi hommia. Todellakin valitin mun kolmen kuukauden karenssista, kun sellaisen sain irtisanoessani itseni marraskuussa töistä. Miksi tekisin töitä, josta mulle ei palkkaakaan makseta? Sit mua kuitenkin rankaistaan tällaisesta asiasta. Vaikka niitä oli haettu jo asianajan kautta ja nyt palkkaturvan, silti työkkäri on sitä mieltä, että mä en ole oikeutettu saamaan työttömyystyrvaa. No nyt siitä on kuitenkin valitettu ja toivon todella, että annettu lausunto tästä kumotaan. Se on kuitenkin noin 3000 euron rahat, jotka jäisi multa saamatta, jos en siihen  hae minkäänlaista muutosta. Marraskuulta jäi jo kokonaan saamatta, kun en ole saanut minkäänlaista palkkalaskelmaa kyseiseltä kuukaudelta. Parit muutkin paperihommat hoidin siinä samalla.

Kävin mä sitten hieman shoppailemassa itselleni jotain pientä, sekä tytärelle vähän, jotain Batman aiheista juttuu. Ja pitihän ne karkkipäivän karkit tytölle ostaa. Niin ja limppari tyttärelle ja itselleni pari Kane's limuu lasipullossa.

Torillakin kävin katsomassa Lahti2017 mm-lavaa, mutta kuten kuvasta näkee, mulla ei oo vaa minkäänlaista kisafiilistä. Jotenkin vaan ei vois vähempää kiinnostaa koko kisat. En vaan ymmärrä miten niistä on tehty niin himskatin iso juttu. Onneksi siellä ei just sillä hetkellä ollut mitään, ois tullut vaan kova ahdistus ja iskenyt paniikki päästä äkkiä pois.

No mut sit äkkiä kotiin katsomaan, oliko se mun oma neitokaiseni kerennyt kotiin omalta reissultaan koulun jälkeen. Oli meinaa kaverin seurana vahtimassa kaverin pikkusiskoa. Mutta oli kerennyt ennen mua kotiin. Hyvä homma!

Sitten pieni hetki omaa aikaa, kera Cosmon ja lakujen, jotka toivottavasti pysyvät sisällä. Toistaiseksi osa pysynyt, samoin limppari.

Mutta nyt leffoja tyttären kanssa. Toivottavasti ei mitään ihan kamalaa leffaa valinnut. Ja tottakai Maija Poppanen, jota mä vihaan yli kaiken.

-Tiitu<3





Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Miksi, miksi, miksi..

Kontrolloimatonta käytöstä ja epäilyksiä

Nyt asiaa epilepsiasta ja ensiavusta